2019/10/02

10 years of traveling

Målet med livet är att resa jorden runt och det känns som om jag inte sett någonting alls än så länge. Men några ställen kan jag i alla fall pricka av listan. Vissa flera gånger än 1 men så många kontinenter kvar att upptäcka.

Här är vad jag lyckats besöka över de senaste 10 åren:



Sverige - Stockholm x-antal gånger och till och med byggt bo där och en sväng via västkusten. Men också ett besök till andra grannen, Ryssland - S:t Petersburg som var precis som jag alltid föreställt mig.



Storbritannien - Scotland, åh vad jag älskar deras dialekt. London gånger 3, finns nog ingen mera charmerande stad än London.



Weekend getaways till Danmark - Köpenhamn, som numera är mitt hem! Norge - Oslo, vem gillar inte norrmän liksom?!



Frankrike - Paris gånger 2 och Franska Rivieran närmare bestämt Nice, Eze och Cannes.



Bilade också iväg till Monaco - Monaco, som är så himla litet att man inte riktigt fattar. Spanien - Barcelona där Gaudi i princip gör hela stan.



Kanarieöarna med familjen och Spanien - Denia med min andra familj.



Polen - Warsaw gånger 2 för att besöka en kär vän. Krakow gånger 2 som jag rekommenderar varmt om man aldrig besökt. Och sist men inte minst, Gdansk.



Julresa till Österrike - Wien och Tjeckien - Prag som båda är fina och spännande på sitt egna sätt.



Mystiken med Tyskland - Berlin vilket jag har ett konstigt sug efter. Irland - Dublin är något jag inte skulle säga nej till om någon skulle fråga.



Italien - Rom gånger 2 som inte riktigt uppfyller hype:en men rätt stilig. Amalfi kusten - Atrani, Positano, Amalfi och Ravello, finns så mycket mer att se i detta landet och bara älskar rivieran!



Kraotien - Split (och ön Hvar) som var min första solo-resa och jag absolut älskade det! Estland - Tallinn gånger 3 som är liten men mysig.



Sri Lanka - som var min första resa till Asien, hann med allt från Kandy, Ella, Mirissa, Galle till Colombo.



Nederländerna - Amsterdam där drogerna lever och cyklistera är helt vilda. Ungern - Budapest som jag blev lite förtjust i med alla ståtliga byggnader och höga tak.



Portugal - Lissabon (och Sintra) vilket var första gången i Portugal och jag kände genast att jag måste komma tillbaka. Ett år senare åkte jag till Porto, för jag bara älskar portugiser.



Första gången i Nord Amerika, närmare bestämt Mexico - Cancun, Playa del Carmen, Tulum, Valladolid och Holbox(!), finns inga ord att beskriva hur fantastisk det var. Belgien - Bryssel som inte var så hemskt imponerande men Brugge däremot var gulligt.



Grekland - Santorini som jag tyvärr måste säga är sjukt överskattat. Sist ut är min familjesemester på Kreta som däremot har något av Europas vackraste stränder.

{alla bilder från min pinterest}

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar