2014/11/21

10 frågor

(10 frågor som snurrat runt på internet en tid, som jag också kände för att besvara.)

1. vem är din främsta förebild och varför? just nu är det Linda Liukas, för att hon äger! En helt fantastisk människa som jag gärna efterapar.



2. vilken tv-serie skulle du vilja vara med i och vem skulle du i sådana fall vara (alltså som en riktig person, inte som en skådis)? Måste nog vara The big Bang theory, men ingen speciell karaktär utan mig själv. Verkar som ett himla fint gäng som jag gärna skulle hänga med på fritiden. Sheldon måste ju vara något av den mest intressanta människan någonsin. Han diggar jag enormt mycket, älskar liksom hans weirdness!

3. när är du som mest kreativ? kommer oftast på en massa kiva idéer när jag är som mest stressad med andra måsten. annars är ju pinterest guldgruvan när man behöver en kick! men brukar börja pyssla på med ett och annat när jag känner att jag kan slappna av, har lämpligt humör och tankarna på plats.

4. en favoritfilm, en favoritbok och en favoritlåt? Mean Girls - för att jag tröttnar aldrig. Mumin böckerna av Tove Jansson - kan inte välja en, så tipsar hela samlingen. värmer hjärtat! Disclosure ft. London Grammar - Help me lose my mind - alltså kaaan inteee sluuuta lyssnaaa... Så fruktansvärt bra! ÄLSKAR!



5. hur ser din handstil ut? Visar jag en annan dag.

6. hur tror du att ditt liv ser ut om fem år? Holy F. Ingen aning, tar liksom en vecka i taget. Om man får drömma, bor jag i NY och jobbar med något mysigt och storartat (hoppas verkligen jag kommit igenom uni då i alla fall).

7. vilka bloggar följer du dagligen? Lite olika. kollar och plöjer igenom min Bloglovin varje dag, så det beror nog helt på vem som uppdaterat något nytt och intressant.

8. beskriv vad feminism är för dig med tre ord. styrka. kamp. respekt.

9. vilken låt skulle vara soundtracket till filmen om ditt liv? Oskar Linnros - från balkongen. För att det finns tid och hopp för allt! Frihet ger möjligheter och stora drömmar. Härligt motto tycker jag.



10. vilket är ditt största guilty pleasure? frukt och ost. Behöver. Det. Prick. Varje. Dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar