2018/06/27

sommarlistan

Vad ska du göra i sommar?
▹ Mestadels av sommaren kommer jag jobba men jag har prickat in semester de två sista veckorna i juli.

Ska du åka någonstans?
▹ Förutom att jag varit till Amsterdam och Budapest tidigare i sommar så åker jag upp till Österbotten i juli och hänga med min familj. Då ska jag åka ut till stugan, cykla runt på grusvägarna och ligga vid bryggan, kanske ta ett dopp om jag vågar. Sen har jag också bokat en resa till Portugal.

Hur länge ska du vara ledig?
▹ 2 veckor totalt, hemskt taggat för det här.



Vad vill du verkligen hinna med?
▹ Njuta av att få tid över till annat än jobb, inte göra något alls om jag har lust.

Vad tror du egentligen att du kommer göra?
▹ Vara blekfis inne på kontoret, sitta i parken, dricka öl vid en åbåt och äta en massa glass.

Vad ser du mest fram emot?
▹ Känslan av att det är sommar, jag är ledig och jag kan plocka upp en bok och hänga vid havet.

Vad kommer du lägga mest pengar på?
▹ Resor eller mat.



Vad kan gå fel?
▹ Ingenting förhoppningsvis, bli allt för rastlös?!

Vad kommer göra den här sommaren extra bra?
▹ Små upptåg och sysselsatta helger.

Vem kommer du vara mest med?
▹ Mina arbetskollegor på jobbet och vännerna inne i stan. Men när semestern drar igång så hoppas jag såklart på att få hänga mycket med min familj också.



Vad kommer du köpa inför sommaren?
▹ Vill ha något blommigt, kanske en klänning till sensommar kvällarna och en massa semester böcker!

Kommer du använda det?
▹ Absolut!

Kommer du bli brun?
▹ Knappast, men ska göra ett gott försök.

Vad kommer du ha på dig?
▹ Linne är min absoluta favorit och köpte en kjol i Budapest som jag aldrig kommer ta av.



Vad vill du säga till ditt sommar-jag?
▹ Hitta glöden och kör bara!

Vad kommer du äta?
▹ Grillad halloumi, vattenmelon och körsbär.

Vad kommer du dricka?
▹ Galen i juice och vin!

Hur kommer du att göra dig illa?
▹ Blåmärken och skrapsår hör väl sommaren till.



Vad oroar du dig för?
▹ Att den går för fort.

Vad kommer bli extra speciellt i år?
▹ Att jag får ta ut semester, aldrig någonsin tidigare få ta ut en semester på sommaren! Så ljuvligt!

Hur kommer du minnas din sommar i september?
▹ Fin, fartfyld och alldeles fantastisk.

{bilder från min pinterest}

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar