2016/01/06

det nya året, 2016



Vad jag önskas fokusera på detta år:

1. Utflykter kring Åbo och runtom i Finland. Känner skrämmande dåligt till min egna studiestad och hemland överlag. Skäms nästan, så skärpning på det planet.



2. Intressera mig mera av matlagning och speciellt prova på nya grejer jag aldrig testat tidigare. Några som jag kom på idag är papaya och ostron. Måste liksom våga mera! Skulle även vara kul att odla egna kryddor och grönsaker, kanske det blir av till våren.

3. Sen vill jag prova på minst en ny sport i år, Jujitsu är just nu rätt så lockande. Hade hoppats att jag var lite smidigare i kroppen bara och hade lite mera kroppsstyrka.

4. Borde även ta itu med denna blogg och göra något vettigt av det hela. Måste ännu fundera på vart mitt fokus ska ligga så det inte blir så spretigt innehåll.



5. Sen vill jag såklart resa i år, men tänker inte sätt ut några exakta antal detta år. Men hoppas att jag har ekonomi och tid för att ta mig bort ett par gånger i alla fall. (lite småsugen på Amsterdam, Budapest, Paris...)

6. Borde hoppa på Monthly makers igen eller bara annars ta itu med mitt grafiska intresse. Rita och kladda mera helt enkelt! Just nu känner jag starkt för att sy och brodera någonting. Måste ännu fundera på vad!



7. Borde framkalla foton eller göra nya fotoböcker! Livrädd att datorn en dag bara ger upp och alla minnen dör bort med den.

8. Tänker fortsätta läsa aktivt, kanske vara ännu duktigare på den fronten än tidigare år. Vet att jag klarar av det, bara att hitta tid till det! Har min lista som hjälper mig strukturera upp mina guldkorn.

9. Sen tänker jag testa en ny grej som jag aldrig gjort tidigare varje månad! Kan i princip vara hur löjligt litet som helt, så länge det är någonting nytt!

10. Fokusera på skolarbetet och gradun. Hösten är fortfarande ett mysterium och vi får se vart det bär av!



tar en tipaton tammikuu, så jag sparar pengar och minns mer.

{alla bilder från min pinterest}

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar