2014/07/13

sommarlista

 photo DSC_0176.jpg photo DSC_0133-2.jpg

Var spenderar du din sommar? Jag är hemma uppe i Pampas, mera exakt Kristinestad. Pendlar mellan hemhemmet och villan vid havet. Himla bra skulle jag säga efter flera års uppehåll!

 photo DSC_0156-4_zpsd1fe6389.jpg

Vad har du för förväntingar av sommar 2014? Känns som om den äntligen börjat, men förväntningar har jag nog inga. Har själv försökt göra sånt som gör mig asglad och inte allt för rastlös. Blir klassiska sommargrejer så som cykling inne i staden för att se runt bland loppishörnen och de där guldkornen här och där. Bastubad flera gånger i veckan och dopp i havet när jag svettats klart på terassen. Plöjer igenom sidor i bokhögen mellan penseldragen på stugan. Pratar strunt med familjemedlemmarna och köper hem färska råvaror från torget. Just nu planerar jag in lite jobb, farväl-fest och en sväng över viken. Hoppas på att augusti bjuder på en resa medan ledigheten håller i sig.

 photo DSC_0305_zps98fcc39c.jpg

En regnig dag sitter jag ihopkrypt i en stol på glasverandan med en fruktansvärt bra bok skrivet av ett geni.

 photo DSC_0665_zpsc50940fd.jpg

Föredrar du noga planerad eller spontan semester? båda. Jag är ett planerings freak som gärna följer med på spontana semesterresor. dock blir jag lite hysterisk inombords om jag inte får kolla upp platser och saker att sysselsätta mig med på min slutdestination. fuck, tror det blir det första när allt kommer omkring.

Beskriv din sommaroutfit med tre ord barbent, sommarkysst och glassigt.

Bästa stället att dansa tills solen går upp? där alla andra festglada är och stämningen är på G. spelar ingen roll om det är ett gräsfält, en strand eller en rökig klubb.

 photo DSC_0075.jpg

Tre saker du klarar dig utan i sommar i princip allt som är nerpackat i mina flyttkartonger, två tredjedelar av min garderob (speciellt alla strumpisar) och duntäcket.

 photo DSC_0901.jpg photo DSC_0632_zps195404d5.jpg

Sommarplåga du älskar Hörde KAJs nya låt igår och tror jag e lite klistrad. (om man räknar årets...)



Sommarplåga du önskar aldrig gjorts hmmm ingen. finns en charm med sommarplågor också!

 photo DSC_0259_zpsf47fbde2.jpg

Vem spenderar du helst din sommar med? familjen är rätt fin (i mindre doser), men måste absolut säga mina vänner nere i Åbo och Stockholm. blir inte bättre än så!

 photo DSC_0045_zps71f135a6.jpg photo DSC_0044_zps82eba515.jpg

Stadsweekend eller skärgårdsmys? båda är himal fina på sommaren, men om jag måste välja så Stadsweekend.

 photo DSC_0582_zpsd1f63514.jpg

Bloggar du kommer att följa alla på min bloglovin läses och beundras dagligen.

Dina bästa budgettips för en fulländad sommar? handla på loppis om du får köpbegär, krama och pussas med de du tycker sådär galet mycket om (det behöver inte bli dyrt för att visa att du bryr dig) och flytta hem till föräldrarna så slipper du betala hyran. (och du kommer känna dig som arton igen)

 photo DSC_0015_zps79e42510.jpg


listan stal jag från ratata.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar