2014/07/20

delar med mig av några favoritserier

Alltså serier är det absolut bästa en dag när du planerar på att göra absolut ingenting. Några av mina absoluta favoriter är följande (utan någon som helst betydelsefull ordning):



När jag gick i högstadiet var jag storm förälskad i Seth Cohen (the oc) och drömde om heta läkare på Seattle Grace hospital (grey's antomy).



Kvinnorna i New York är något som man halvt som halvt växt upp med (sex and the city). Dialogerna är klockrena och hysteriskt roliga, och personligen kan jag se om säsongerna gång på gång.



Min nördvärld öppnade sig när the big bang theory nådde skärmarna på svensk tv. Tycker fortfarande att serien funkar svinbra när man behöver något lättsamt och roligt.

Halt and catch fire är någon av de större favoriterna, so far! känner mig som hemma bland geeksen och tror att till hösten blir den här serien perfekt!



En annan otroligt lättroad serie är new girl. Det här kan jag sitta och titta på och fnissa till i min ensamhet på kvällarna.



En serie jag såg troligtvis sist av alla människor på den här planet är mad men. Det här är ögongodis och man smälter lite över miljön och alla karaktärer. riktigt FIN!



Var till en början oerhört skeptisk till serien girls. Kommer inte ens ihåg varför mera, för den är SÅÅÅ BÄST! Dör flera gånger för att den är så himla bra. Därför borde jag kanske varna: den är beroendeframkallande!



freaks and geeks spelades in och visades för vad som känns som miljoner år sedan. På något sett har den helt undgått mig, och jag strecktittade på den i höstas när jag var uttråkad så in i norden. Förstår egentligen inte varför den inte blev en HIT eftersom den helt klart var före sin tid. Oerhört synd om ni frågar mig!

I sommar har jag tittat på förvånansvärt mycket serier. Lite knäppt med tanke på att man inte ska sitta klistrad framför en dataskärm när det är fint väder (vad jag har hört). Anyway, eftersom jag inte är som alla andra utan njuter av mina innesittardagar har jag plöjt igenom alla avsnitt av orange is the new black. Hade tidigare hört lite delade meningar om serien, så visste inte riktigt hur jag skulle reagera till en början. Men nu i efterhand, det här måste vara den bästa serien i år. Tror inte jag kommer stöta på något liknande på ett bra tag och även om det är synd så är den här helt genialiskt. Så alla som inte sett och tvekar! SE för guds skull!



På arenan har jag tittat på my mad fat diary, vilket är en helt OK serie. Passar utmärkt när man har serie torka och vill lyssna lite på britterna. Har inte kollat många avsnitt alls, så ska inte hänga ut den för hårt innan jag hunnit granskat den klart... meddelar sen om den visar sig vara suverän.

några jag ännu har på listan att kolla upp och uppleva själv är:

masters of sex
broad city




tips på andra himla bra serier?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar