2014/02/18

Veronica och Emma i huvudstaden!

Va kvar
Med pannan emot väggen lovade jag mig själv igen
Hörde inget du sa för den höga musiken
Tror nog ändå att du hade gjort mig besviken
Men jag kommer va kvar

Hela huset
Finns inget jag behöver som är någon annanstans
Jag skulle kunna dö nu, med kinden mot din hals
Jag reser mig ur våran säng, lämnar dig sovande min vän

Festen har dött för längesen
Soffan har blivit till en säng
Jag lånar någons stövlar i storlek 45
Går ut genom dörren och där är sommaren

{bild av teresa)

Jag lovar
Orkar inte va iskall, vill bara känna.

Dallas
Det jag ville ha igår är borta idag
Solen väcker oss och nu så ser jag dig klart
När du blir för snäll vill jag be dig gå

Allt känns möjligt i min egen fantasi
Jag behöver ha lite dramatik men varje gång vi ses blir den andra lik

Hädanefter
Jag ska sluta åka taxi utan skyltar
Sluta leta efter kaos eller fylla
Jag ska lägga mig i tid för dig
Börja gå i terapi för dig

{bild av eleonore}

Mörkt
Det är för mörkt
Det är för mörkt, så mörkt
Tusen miljoner miljarder ser oss fast det är så mörkt

Trädgården en fredag
Jag började bli dimmig
Planka är billigt men lite för indie

Natten blir dag men alla står kvar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar