2013/11/04

slitit hårdare på mig

jag ska riva mina murar i ett annat land, men nära ditt.
vad ska man göra i november mörkret egentligen? håller på att klättra ur skinnet.
drömmer om tv-seriemaraton och samtidigt passar på att äta lite choklad på sidan om.

känner för att ordna fina middag tillsammans med mina hjärtevänner och baka till något festligt.
hoppas kreativiteten flöda snart och jag får inflyttnings presenter klara och inte känna en grop i hjärtat när jag överlämnar dem.

går fortfarande runt med tunn jacka men mixar det med mössa, tjock halsduk och läderhandskar.
drack första glöggen igår med russin och mandel, lyssnat på julmusik högt och sjungit med, åt pepparkaks deg redan två veckor sedan men har ännu inte börjat jul pyntat.

var via biblioteket idag och kom hem med ännu en hög böcker. hoppas jag har många mörka, lediga kväller att mysa ner mig under täcket och bara läsa sida efter sida.
dricka rödvin bland tända ljus är extra fint i november och uppleva en sprakande brasa och hångel vore extra briljant.

hoppas på snö till slutet av månaden för det här med färglösa dagar är rätt trist. börjar redan längta efter doften av december kryddor och frost.

hälsa ditt hjärta att allt är slut.

{bild. bild. bild. bild. }

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar