2013/07/15

Alex Schulman

 photo DSC_0664_zps22e8fe73.jpg
"du har många år kvar att leva, pappa."
"det spelar ingen roll hur gammal jag är. jag har haft den här ångesten i tio år. jag tänker på att alltsammans är en nedräkning till döden. jag såg ett av de där sjukhusprogrammen på teve igår. där var det någon läkare som förklarade för en patient att ett hjärta endast har kapacitet att slå ett visst antal slag. sen klara det inte mer. jag minns inte siffran, kan det vara fem hundra miljoner?"
"jag vet inte."
"säg att det var det. efter fem hundra miljoner slag är hjärtat färdigt, då stannar det. ända sen jag såg det där programmet så uppfattar jag hela livet som en nedräkning. det är därför jag inte gärna går i trappor i onödan och jag försöker att inte överanstränga min kropp - då blir det ett läckage av hjärtslag. jag vill inte göra mig av med hjärtslag i onödan..."
- en underbar bok om en kärlek till sin pappa -

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar