2019/01/01

2019

Start på en ny kula!

VAD JAG HOPPAS HITTA PÅ I ÅR:

1. När det kommer till jobb vill jag känna att jag utvecklas och brinner för mitt arbete.

2. Hitta en ny grej att göra varje månad, 12 olika saker kan vara allt från en ny hobby/börja på en rolig kurs ex. bokklubb eller keramik till testa en ny maträtt. Kan inte vara helt omöjligt, right?!



3. LÄSA MERA! "Bara" 20 böcker under 2018, så vill hinna med 30 till 2019.

4. Planera in mera upptåg med vänner och familjen.



5. Jobba mera på mig själv! Försöka fundera på vad jag vill, komma över rädslan att öppna upp mig, sluta angsta över mina misstag, vara öppen för förändring, sluta tvivla på mig själv... vara snällare och lyckligare, hitta en mening med livet! Stora och hemskt svåra saker, men om jag kan ta myrsteg framåt så går det nog!

6. Fixa gymkort och börja träna mer rutinmässigt. Plocka upp springandet igen, halvmarathon i vår kanske.



7. RESA för att jag älskar det mer än livet, Afrika och Nord Amerika är ett måste 2019! Vill på safari och NY lockar extremt mycket, men också till Asien och moikka på Mirjam. åh för beslutsångest, får hoppas att jag hinner med alla. Även åka på flera weekend-resor, måste till Rom en sväng för att hälsa på en vän. Kanske en familjeresa i oktober för att fira pappa... och förhoppningsvis flera magiska platser. Tänker min 5 längre resor det här året, har ändå lite klimatångest...

8. Hoppas på att bli kär i någon helt super mysig person.



9. Tänka mera på miljön, eco och återanvändning. Har länge valt bort att äta kött (gör det ibland men int allt för ofta), shoppar mycket på loppisar (köper dyrare och kvalitet om nytt), använder kollektivtrafik, etc. Men borde tänka mera på matsvinn och sluta konsumera saker jag egentligen inte behöver (så dålig på det här!) helt enkelt bli mer klimatsmart! Det jag bara inte kan ge upp är att flyga, men jag ska göra mitt bästa för att hjälpa miljön ändå!

10. Flytta utanför Finland! Vart? Jävligt oklart.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar