2018/01/01

Tillbakablick



JANUARI - Hade armen gipsad och rastlös så sjutton! Inga jobbturer och kunde knappt knäppa in något på datorn. Resulterade i att jag hängde mest hemma men sen blev det fest, närmare bestämt Gatsby Party i H:fors.



FEBRUARI - Ganska snabbt inpå blev det ytterligare ett huvudstads besök, denna gång med min syster P. Gardell var fantastisk såklart och förutom H:fors blev det även ett Pampas besök.



MARS - tog mig ÄNTLIGEN till Avelia på Ruissalo, söt liten shop. Snurrade mest runt i Åbo men tog en avstickare till Stockholm i slutet av månaden.



APRIL - Å båtarna öppnade i stan och drog iväg till Paris med E. Hade så galet kul och kommer nog aldrig glömma denna magiska plats. Hann bara landa och jag var på plats på min nya arbetsplats, Navielektro. HÄNDELSERIK MÅNAD!



MAJ - Firade in Vappen i H:fors med att bära upp möbler till E och R nya fabulösa lägenhet. Körsbärsblom, hundparad och en helt underbar diktsamling får summera denna månad.



JUNI - Drog igen iväg till Stockis för att gå på Håkan konsert med S. Fick besök av en fransman och hann både ta ångbåten till Nådendal och fika på Ruissalo. Annat jag sysselsatt mig med var rosé drickande efter jobbet vid å stranden, bra så.



JULI - Lilla F fyllde år vilket betyder ett Pampas besök var på plats. Hundratals båtar körde in till Åbo och jag och M var på plats för att titta på spektaklet. Mycket skumppa blev det också!



AUGUSTI - Köpte FLOW biljetter i sista minuten och tog första bussen till H:fors från jobbet, 3 dagar var vi på festival området och hade helt sjukt kul! Kanske man får göra om nån gång. Annars hann jag vara barnvakt åt dessa två systerdöttrar och fick ta ut hela 3 dagar ledigt från jobbet. Bestämde mig för att åka iväg på resa, Split i Kroatien fick det bli. Bara några dagar innan avgång meddelade min vän B att hon inte kunde följa med, fick dra hela resan solo. Funkade alldeles utmärkt, vilken befrielse att resa själv alltså, skrämmande men sån kick!



SEPTEMBER - extremt trög månad efter ledigheten... men tältade ute i skogen och drog iväg till Tallinn, Estland med min fransman.



OKTOBER - Det blev mörkare och därav miljoner #tb denna månad (och hela hösten). Men blev ett Pampas besök och uppgraderade men söndriga kamera (min fina 18-års present) till en ny.



NOVEMBER - Sista Stockholm besöket för i år med en viss fransman som sällskap. Lyxade till sängen med mera kuddar, vem gillar inte kuddar? Flera presenter till mig själv när Black Friday slog till och gått runt med en basker på huvudet för att det kändes så rätt.



DECEMBER - Finland fyllde 100 år och firades såklart med 3 rätters middag och bal fest. Små pysslade med både julklappar och presenter till mig själv. Blev julledighet och fick bekanta mig med ett nytt ansikte. Mitt hjärta brast och jag dog så många gånger, nu ska jag fokusera på att pussla ihop mig själv. Vinterbadade för första gången den sista dagen på året och firade in det nya året i huvudstaden tillsammans med min finaste av vänner.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar