2014/09/17

POLEN, nu e jag redo!

tickets, check! Om två månader på ett ungefär flyger jag iväg till min Aussie friend! :)
Så nu lite PEPP!!!


landar i Gdansk på onsdagen, spenderar några timmar längs gatorna och tar in höst dofter.
i utkanten av staden finns en stad, Sopot som är fylld med ett lustigt hus med vridna väggar och krokiga gavlar. tror jag kommer gilla det starkt!


På torsdagen tar jaa min röv över till Becs place, Grojec. Senare blir det en mini weekend till huvudstaden. En fantastisk plats jag kom över ett par dagar sen är Lazienki Palace and Łazienki Park som är lokaliserad i Warsaw. Men också Ogrod Saski skulle vara fantastisk att besöka, speciellt när höstfärgerna är som starkast.

Hört att Krakow är en oroligt fin stad som jag gärna hoppas att få se en dag. Där skulle jag vilja kolla in Rynek Główny, tror det är fantastiskt.


På hemvägen kanske det blir en sväng via Poznan, Old Market Square (väldans fint!)


Om det finns tid eller om man bara annars vill drömma lite.

Om man gillar slott och palats, åk till Silesia. Ska tydligen finnas magnifika byggnader där!

Wroclaw är ett av världens mest färggladeste städer. Hoppas lite på att jag hinner dit en sväng också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar