2013/04/26

den bortglömda listan

Hur har din dag varit?
Mycket fin, tack! Varit på strålande humör eftersom att det är så himla fint väder ute och jag varit ledig hela dagen hittills. Shoppade loss vid Kungsholmen och Hötorget, hittade allt annat än det jag egentligen letade efter. Lyssnat på den bästa musik för att få dagen att le lite extra och i kväll blir det middag och vin med Emma och Karin.
Vad skulle du ha hetat om du inte fått det namn du har nu?
Oj tror mamma och pappa helt enkelt insåg att jag är en Malin. Hade hoppats på något mera fantasifullt men Malin funkar väl.
Vilket är ditt största beroende?
Just nu, jordnötssmör. alltså det är helt hemskt, trycker i mig mängder.
Vad gör du när ingen annan ser?
Pratar en hel del med mig själv. Saker och ting går oftast på tok i vardagen, så jag ifrågasätter ofta mig själv.
Om du skulle bli psykiskt sjuk, vilken sorts sjukdom skulle du drabbas av?
Hallucinationer och synvillor. Jag skulle nog bli helt knäpp och galen troligtvis. Leva i min egen bubbla och helt tappa fattningen om verklighet. Lite som jag gör nu.
Vad beställer du på krogen?
Öl och shot har jag sportat länge med. Mest på grund av studiebidragsbudget. Men det är alltid kul att lyxa till det med vin och drinkar sådär i bland när man har den där extra slanten att spendera.
Vilken är din största skräck?
Att jag inte gör nånting av mitt liv och står ensam kvar.
Hur gör man för att ragga på dig?
Man får mig att skratta (vilket inte är någon direkt konst alls) och är sådär härligt charmig. Att man vågar bjuda på sig själv, dansa gärna hellre än bra och ge luriga komplimanger.
Vad har du funderat över på sistone?
Vad borde jag göra egentligen?
Vad var det konstigaste som hände i helgen?
Karin och jag vinglade runt på Köpenhamns gator. Var rysligt kalasiga av oss, vilket medförde en hel del skoj. Det konstigaste var nog att det inte gick några pengar, förutom till alla max besök.
När skäms du?
När jag blir totalt askalas och tappar helt uppfattningen om vad jag gör och var jag är. Oftast slutar det med att jag säger något idiotiskt som jag sen blir påmind om dagen efter.
Vem är den mest kända människa du talat med?
Klurigt. Jag ser knappt kända människor så det har nog aldrig hänt.
Vilket uttryck använder du lite för ofta?
Fuck.
Har du någon gång fått en konstig komplimang som varit bra ändå?
Femåringen sa en gång att jag är knäpp, virrig men fin. Det gick rakt in i hjärtat.
Vilket är ditt vanligaste vardagsproblem?
Att jag inte kan hitta på något storslaget efter klockan tolv, för då är det BARA tre och en halv timme kvar tills jobbet börjar. Galet störande. Och att jag fryser jämt jämt.
Vad gör du när du är ledsen?
Först kommer jag in i ett slag chocktillstånd, tills det bryts och jag börjar hysteriskt gråta i mängder och massor. Sen när jag är helt utmattad går jag och lägger mig.
Om du bara fick ha på dig en sak för resten av ditt liv, vad skulle det då vara?
Klassisk svart klänning.
Har du någon gång slagit någon?
Jag har slagit till en vän i sömnen en gång, så jag är kanske inte mysigaste personen att sova bredvid. Det här var jag såklart själv helt omedveten om, så jag hoppas att jag är helt snäll och go annars.
Vad ser du fram emot just nu?
Poolhäng om två veckor och att få inleda uteserveringarna i Stockholm på riktigt!

hittade listan hos niotillfem för flera flera veckor sedan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar