2021/01/01

2021 bokomslag

☆ Boklista 2021! ☆

Emma Adbåge och Lisen Adbåge - Halsen rapar hjärtat slår
Kristofer Ahlström - Hjärtat är bara en muskel
 Caroline Albertine Minor - Välsignelser / Hummerns Sköld
Mattias Alkberg - Med rätt att dö
 Linnea Axelsson - Ædnan
Sandra Beijer - Mellan oss
Olivia Bergdahl - Barnet. En sonettkrans
Fatima Bremmer - Ett jävla solsken
Elis Burrau - Karismasamhället: en roman
Gianfranco Calligarich - Den sista sommaren
Anne Carson - Makens skönhet: en fiktiv essä i 29 tangos / Röd doc> !!!
Elin Cullhed - Eufori
Alva Dahl - Längtans flöde
Tove Ditlevsens - Gift
Marguerite Duras - Yann Andréa Steiner / Halv elva en sommarkväll / Vicekonsuln
Kerstin Ekman - Händelser vid vatten
Annie Ernaux - En flickas memoarer !!!
Mia Franck - Bombträdgården
Johanna Frid - Nora eller Brinn Oslo brinn
Johan Espersson - Kungsbacka ultras
Tove Folkesson – Sund / Hennes ord: Värk I-III
Roxane Gay - I vilt tillstånd
Tova Gerge - Pojken
Elizabeth Gilbert - Alma Whittakers betydelsefulla upptäckter
Geri Gulliksen - Bli snäll igen
Matilda Gustavsson - Klubben
Emma Hamberg - Resten av allt är vårt
Knut Hamsun - Svält 
Rebecca Harrington, Pia Printz and Moa Hoff - Jag tar samma som hon
Vigdis Hjorth - Lärarinnans sång / Är mor död !!!
Kazuo Ishiguro - Bleknande berg / Klara och solen
Hanna Johansson - Antiken
Hiromi Kawakami - Portföljen
Yrsa Keysendar - Friläge
Vex King - Good vibes, good life
Sarah Knight - The life changing magic of not giving a f**k
Ben Lerner - På väg från Atocka
Ida Linde - Mördarens mamma
Malin Lindroth - Rolf
Patrik Lundberg - Fjärilsvägen
Mark Manson - The subtle art of not giving a f*ck
Claire Messud - Kejsarens Barn
Mary McCarthy - Gruppen
Åsa Moberg - Livet
Ottessa Moshfegh - Ett år av vila och avkoppling
Marie Norin - Kupa
Annika Norlin - Jag ser allt du gör
Delja Owens - Där kräftorna sjunger
Nina Pascoal - Vi röstar om vi saknar mamma
Patricio Pron - I morgon har vi andra namn
Karolina Ramqvist - Björnkvinnan
Hanna-Linnea Rengfors - Candy
Ina Rosvall - Harungen
Sally Rooney - Samtal med vänner

Carina Rydberg - Den högsta kasten

Marit Sahlström - Och runt mig faller världen
Lydia Sandgren - Samlade verk
Alex Schulman - Överlevarna 
Tone Schunnesson - Dagarna, dagarna, dagarna !!!
Jen Sincero - You are a badass
Curtis Sittenfeld - Rodham / Jag säger det ni tänker
Karin Smirnoff - Jag for ner till bror / Vi for upp med mor / Sen for jag hem / Sockerormen
Déa Solin - En spellista för sömnlösa nätter
Vanessa Springora - Samtycket !!!
Ellen Strömberg - Klåda !!!
Liv Strömquist - Den rödaste rosen slår ut !!!

 Douglas Stuart - Shuggie Bain

Anne Swärd - Jackie
Gun-britt Sundström - Maken
Amanda Svensson - Ett system så magnifikt att det bländar
Lisa Taddeo - Tre kvinnor
Hannele Mikaela Taivassalo - Åh, kom och se här
Olga Tokarczuk - Styr din plog över de dödas ben
Cleo Wade - Heart Talk
Tara Westover - Allt jag fått lära mig
Sara Villius - Madonna
Victor von Hellens - Något i tiden håller på att ta slut

Ocean Vuong - En stund är vi vackra på jorden !!!

Nina Wähä - Testamente
Bruno K. Öijer - Dimman av allt
Gunnhild Øyehaug - Presens Maskin


(kommer kontinuerligt uppdatera denna så jag håller koll på vad jag hunnit läsa och vad som ännu finns att plocka upp.)

14/82

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar