2019/12/28

Hur gick det sen...

Jag skrev en "VAD JAG HOPPAS HITTA PÅ 2019" lista i början på året. Kunde vara kul att se hur det gick...

1. När det kommer till jobb vill jag känna att jag utvecklas och brinner för mitt arbete. 

Tagit steget och sagt upp mig, nu måste jag bara hitta något att sysselsätta mig med... förhoppningsvis något som jag gillar och trivs med.



2. Hitta en ny grej att göra varje månad, 12 olika saker kan vara allt från en ny hobby/börja på en rolig kurs ex. bokklubb eller keramik till testa en ny maträtt. Kan inte vara helt omöjligt, right?!

Tja det här gick inte alls. Eller har egentligen inte tänkt så mycket på den här punkten överlag... men ska försöka göra mera praktiska saker i 2020 istället för att sitta vid skärmar. 



3. LÄSA MERA! "Bara" 20 böcker under 2018, så vill hinna med 30 till 2019.

Hmm 25 stycken blev det, så rätt nöjd ändå!



4. Planera in mera upptåg med vänner och familjen.

Tycker jag fått till en rätt så bra balans att hinna med familj och vänner utanför jobblivet. Klart godkänt!



5. Jobba mera på mig själv! Försöka fundera på vad jag vill, komma över rädslan att öppna upp mig, sluta angsta över mina misstag, vara öppen för förändring, sluta tvivla på mig själv... vara snällare och lyckligare! Stora och hemskt svåra saker, men om jag kan ta myrsteg framåt så går det nog!

Har varit väldigt upp och ner i år men jag känner att jag växt som person. Jag har tagit stora steg framåt, väldigt skakigt och oklart men känns som att jag behövde de här kasten i mitt liv. Angsten, tvivlet och självkänslan får jag jobba lite mera på... men i rätt riktning.   



6. Fixa gymkort och börja träna mer rutinmässigt. Plocka upp springandet igen, halvmaraton i vår kanske.

Skaffade gymkort men var inte så mycket till gymmet... så tror jag får fundera ut något annat. Sprungit väldigt aktivt under våren/sommaren/hösten och halvmaratonet blev av! hurra. Siktar på maraton 2020!



7. RESA för att jag älskar det mer än livet, Afrika och Nord Amerika är ett måste 2019! Vill på safari och NY lockar extremt mycket, men också till Asien och moikka på Mirjam. åh för beslutsångest, får hoppas att jag hinner med alla. 

MEXIKO! Alltså vilken resa! Men inga flera längre resor blev av i år. Nya tag nästa år, NY måste bli av 2020!!!

Åka på flera weekend-resor, måste till Rom en sväng för att hälsa på en vän. Kanske en familjeresa i oktober för att fira pappa... och förhoppningsvis flera magiska platser. Tänker min 5 längre resor det här året, har ändå lite klimatångest...

Men hann med flera europeiska resor både gamla godingar och nya destinationer: Stockholm x antal gånger, sväng via Tallinn igen, reste tillbaka till Rom (denna gång för att O bodde där), Krakow gånger 2, Porto, kärt återseende till Paris, Bryssel (och Brygge), Santorini, Chania för att fira pappa och Köpenhamn såklart (himla kul att vara tillbaka här). 



8. Hoppas på att bli kär i någon helt super mysig person.

Nope, varför är alla män såna svin? 



9. Tänka mera på miljön, eco och återanvändning. Har länge valt bort att äta kött (gör det ibland men int allt för ofta), shoppar mycket på loppisar (köper dyrare och kvalitet om nytt), använder kollektivtrafik, etc. Men borde tänka mera på matsvinn och sluta konsumera saker jag egentligen inte behöver (så dålig på det här!) helt enkelt bli mer klimatsmart! Det jag bara inte kan ge upp är att flyga, men jag ska göra mitt bästa för att hjälpa miljön ändå!

Jodå, lärt mig mera om det här genom åren så blir en förbättring hela tiden. Känns riktigt bra och kunde nog gå över till att bara köpa second hand när det kommer till kläder (nytt mål för 2020). 



10. Flytta utanför Finland! Vart? Jävligt oklart.

Oh yes, hemskt nöjd med Köpenhamn.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar