2018/01/03

inspirerande text och hundöron

Årets boklista!

Kristofer Ahlström - Hjärtat är bara en muskel
Johannes Anyuru - De kommer att drunkna i sina mödrars tårar
Botton de Alain - Kärlekens väg
Margaret Atwood - The Handmaid's Tale
Jonas Brun - Ingen jämfört med dig
Elis Burrau - Karismasamhället en roman
Sara Ehnholm Hielm - Och hjärtat, det var mitt
Johannes Ekholm - Rakkaus niinku/Kärlek liksom
Thomas Erikson - Omgiven av idioter
Mia Franck - Bombträdgården
Elena Favilli och Francesca Cavallo - God natt sagor för rebell tjejer
Tana French - En hemlig plats
Tove Folkesson – Sund
Roxane Gay - I vilt tillstånd
Tove Gerge - Pojken
Elizabeth Gilbert - Alma Whittakers betydelsefulla upptäckter
Yaa Gyasi - Homegoing
Martina Haag - Livet går så fort. Och så långsamt.
Nina Hagelbäck och Ulrika Nielsen - Ömhetsmarker (diktsamling)
Caroline Hainers - Män visar kuken för mig
Heidi Hakala - Bara lite till
Golnaz Hashemzadeh Bonde - Det var vi
Marlen Haushofer - Väggen
Vigdis Hjorth - Arv och miljö
Emma Holm - Skäl
Johanna Holmströms - Själarnas ö
Rupi Kaur - The sun and her flowers
Malin Lindroth - Nuckan
Jenni Linturi - Malmi 1917
Patrik Lundberg - Gul utanpå
Mary McCarthy - Gruppen
Åsa Moberg - Livet
Per Nilsson - Otopia
Marie Norin - Kupa
Adrian Perera - White Monkey
Ylva Perera - Dödsdalsdansösen
Agneta Pleijel - Doften av en man
Paulina Rauhala - Taivaslaulu
Caroline Ringskog Ferrada-Nolis - Rich Boy
Ina Rosvall - Harungen
Sally Rooney - Samtal med vänner
Henriikka Rönkkönen - Mielikuvituspoikaystävä ja muita sinkkuelämän perusasioita
Marit Sahlström - Och runt mig faller världen
Sheryl Sandberg - Lean In
Jessica Schiefauer - Pojkarna
Alex Schulman - Glöm mig
Alex Schulman - Bränn alla min brev
Marie Silkeberg - Atlantis (poesi)
Déa Solin - En spellista för sömnlösa nätter
Sara Stridsberg - Kärlekens Antarktis
Ellen Strömberg - Jaga vatten
Isabelle Ståhl - Just nu är jag här
Gun-britt Sundström - Maken
Edith Södergran - Samlade dikter
Hannele Mikaela Taivassalo - In transit
Eckhart Tolle - The power of now
Hanya Yanagihara - Ett litet liv
Oprah Winfrey, What I know for sure
Nina Åkestam - Feministfällan


(kommer kontinuerligt uppdatera denna så jag håller koll på vad jag hunnit läsa och vad som ännu finns att plocka upp.)

20/59

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar