2017/01/01

böcker att pricka av

Nytt år, ny boklista!

Kristofer Ahlström - Hjärtat är bara en muskel
Stefan Ahnhem - Offer utan ansikte
Naja Marie Aidt - Bavian
Johannes Anyuru - De kommer att drunkna i sina mödrars tårar
Paul Arden - It's not how good you're, it's how good you want to be
Majgull Axelsson - Jag heter inte Miriam
Botton de Alain - Kärlekens väg
Emma Cline - Flickorna
Johannes Ekholm - Rakkaus niinku
Monika Fagerholm - Arielles första kärlek
Nina Hagelbäck och Ulrika Nielsen - Ömhetsmarker (diktsamling)
Golnaz Hashemzadeh Bonde - Det var vi
Marlen Haushofer - Väggen
Emma Holm - Skäl
Johanna Holmströms - Själarnas ö
Bim Eriksson - Det kändes lugnt när mina känslor dog
Tana French - En hemlig plats
Roxane Gay - I vilt tillstånd
Elizabeth Gilbert - Alma Whittakers betydelsefulla upptäckter / Big magic
Yaa Gyasi - Homegoing/Vägen hem
Hiromi Itōs - Gratulerar till din förgörelse (poesi)
Karen Joy Fowler - Vi är alla helt utom oss
Rupi Kaur - Milk and honey
Antoine Laurain - Presidentens hatt
Jenni Linturi - Malmi 1917
Patrik Lundberg - Gul utanpå
Mary McCarthy - Gruppen
Åsa Moberg - Livet
Toni Morrison - Älskade
Lina Nertby Aurell - Food Phamacy
Per Nilsson - Otopia
Annika Paldanius - Jag vet allt det här
Ylva Perera - Dödsdalsdansösen
Agneta Pleijel - Doften av en man
Karolina Ramqvist - Det är natten
Paulina Rauhala - Taivaslaulu
J. K. Rowling - Harry Potter and the Cursed Child
Henriikka Rönkkönen - Mielikuvituspoikaystävä ja muita sinkkuelämän perusasioita
Oliver Sacks - Hallucination
Marit Sahlström - Och runt mig faller världen
Jessica Schiefauer - Pojkarna
Amy Schumer - The girl with the lower back tattoo
Tone Schunnessons - Tripprapporter
Marie Silkeberg - Atlantis (poesi)
Sara Stridsberg - Beckomberga: ode till min familj / American Hotel
Isabelle Ståhl - Just nu är jag här
Gun-britt Sundström - För Lydia / Maken
Maria Sveland - Bitterfittan
Sanna Tahvanainen - Den lilla svarta
Hannele Mikaela Taivassalo - In transit
Märta Tikkanen - Män kan inte våldtas
Leo Tolstoj - Anna Karenina
Ebba Witt-Brattström - Århundradets kärlekskrig
Lina Wolff - De polyglotta älskarna
Peppe Öhman - Livet och patriarkatet


(kommer kontinuerligt uppdatera denna så jag håller koll på vad jag hunnit läsa och vad som ännu finns att gotta sig i.)

26/56

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar