2014/09/07

antar att hösten är här!

Hösten är ruskig och mysig. själv är jag oftast rätt delad och när mörkret ligger på blir det snabbt deppigt. men man måste helt enkelt se det fina med den krispiga luften och bitande frosten som sakta närmar sig huden. visst finns det många klichéer med hösten och oftast kanske man förskönar ett par detaljer eller två, men i det stora hela är den bra ljuvlig ändå. Det som krävs är att komma i rätt stämning!



fixat och trixat ihop ett höstkollage.

SÅ en ny termin har börjar och jag drar mina nya höstskor mot ICT ännu ett år. Data kurserna fortsätter som jag blandar med en massa valfritt. Vill gå på tema fester och gå helt överbord med klädseln (tar gärna emot inbjudningar till 20-tals fester). Måste hinna avnjuta alla uteserveringar nu innan det är försent med stora koppar kaffe. Rödvinsflaskorna måste korkas och måste lära mig avnjuta en whisky eller två bland alla tankegångar och allt filosoferande.

Hoppas att eftermiddagarn ligger i kreativitetens tecken med en massa kladd och streck. Hittat en hel del recept jag måste prova och hoppas att min framtida lägenhet har en ugn. I matväg är glass en stor hit och popcorn till mysig biofilm. Soppor kommer bli en himla bra studiediet och toppar det med nybakat bröd. Annars drömmer jag inredningsdrömmar som måste förverkligas till min framtida lägenhet.

Måste införskaffa en kaffebryggare så att jag hinner ta in en kick eller två på morgonen (dricker galna mängder té för stunden). Eller varför en kaffebryggare när jag kan hoppa direkt på en espressopanna?! Definitivt något att fundera vidare på.
Anyway.
Även om jag inte är en expert på att mysa så hör det hösten till, så en MASSA mys vill jag ha. Snart blir det dags att rota fram alla tjocka tröjor på allvar och dra på stövlarna när regnet öser ner. Tänkte möta hösten ihop med en ny tvserie eller kanske en kappa från höstkollektionen. Totalt insnöad i Paradise Hotel för stunden men som endast fyller tre av sju veckodagar. Mer behövs! Måste snart göra ett besök till biblioteket så att jag har någon sorts underhållning när mina nuvarande kämppisar inte längre orkar. Känner att det här är min höst och jag ska göra det bästa av den!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar