2014/03/17

måndagslista

 photo DSC_0114-1.jpg

Hittade en lista hos Julia idag och tänkte det här blir bra måndags göra.

Jag heter Malin. Ett förskräckligt vanligt namn men rätt fint ändå. Lite trist att aldrig haft något direkt smeknamn, men fick ett öknamn en gång: MatM. Berodde nog främst på mina initialer men i alla fall någonting.

 photo DSC_0008-1.jpg

Jag är för tillfället hemma och dödar tid för ska rusa till skolan om en timme.

Jag tycker inte om att stressa, men gör det mest jämt.

Jag är bra på oreda.

 photo DSC_0069.jpg

Jag är dålig på att hålla utsatta tider. dammsuga. kocka i köket. just nu, allt data relaterat går bort!

Jag läser tio tusen miljoner miljarder sidor kandidatlitteratur för tillfället. Så himla trist att man inte har tid för skönlitteratur såna här tider på året. Böcker får stå och samla damm i hyllan och vänta snällt på bättre tider.

 photo DSC_0051_zps7d47121b.jpg

Jag gillar nördar, speciellt i dag. de är så himla passionerade och älskar att prata om sitt IT landskap och allt som tillkommer. lärdom för mig och så blir man ju så glad i hjärtat. annars är det hemskt trevligt att solen är här!

 photo DSC_0065_zps0f3cf354.jpg

Jag sjunger helt bedrövligt men oftast inte bland folk. nynnar väldigt mycket hemma bland kämppisarna, men har inte fått några klagomål än.

 photo DSC_0302_zpscaeb848e.jpg
 photo DSC_0268_zps6ef55044.jpg

Jag älskar att resa och äventyra runt på okända gator! det blir liksom bubbel i magen.

Jag föredrar Världen framför Finland.

 photo DSC_0275.jpg

Jag tycker om att småpyssla, bolla med idéer och läsa romaner.

Jag har på mig loppis fynd! ett par Acne jeans jag fyndade på myrorna ett år sedan och en lite tjockare t-skjorta i, hör och häpna, vitt.

Jag är beroende av internet, eller snarare uppkopplingen. Blir helt hysterisk på bristen av gratis Wi-Fi.

 photo DSC_0094-7_zps23e67f95.jpg

Jag dricker två koppar svart kaffe varje morgon.

 photo DSC_0095-4_zps83d1fee0.jpg

Jag lyssnar på (fortfarande) min playlist "de sista dagarna på året" på spotify, för att den har en så rolig mix av låtar som man blir pepp av.

Jag blir arg på människor som är puckon. de e störiga!

Jag är rädd för kräk och det oväntade.

 photo DSC_0132_zps35f679b0.jpg

Jag önskar att jag kunde spendera en månad av sommaren i Italien på en segelbåt! sku va hemskt fint!!!

 photo DSC_0184_zpsf42b1983.jpg

Jag är uppväxt i en liten by på landet uppe i södra Österbotten. Med horisonten som utsikt och galet mycket mygg på sommaren.

 photo DSC_0127-1.jpg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar