2014/01/01

tvåtusenfjorton

{eftersom att året började så himla bra tillsammans med festglada i huvudstaden. så känns det som att det kan bli ett väldans fint år!}


januari är alltid så himla seg. stora förhoppningar och många besvikelser och fallgropar. borde börja med en fin resa för att peppa upp det nya året, men tror jag får lämna det till senare eftersom inte plånboken håller. men jag drömmer mig bort till Harry Potter städer och vill egentligen boka in en resa nu genast bums i smyg.

i februari har jag redan biljetter köpta och åtminstone ett huvudstadsbesök blir av. annars sitter jag väl främst med näsan i studieböckerna och slösurfar på nätet.
kanske möter jag upp en vän i Stockholm mot slutet av månaden för en reunion.

i mars skulle det sitta fint med lite Edinburgh, den staden måste bara vara magisk och tänk den engelska dialekten, jag döör. alltså det här måste verkligen planeras in på djupet.

i april hoppas jag kunna ta ut en långhleg från mina studier och besöka vännen i Polen. åh, hoppas verkligen att det blir av!

i maj har jag nog fullt upp med allt som heter skolstress och formulera sista meningarna till kandidatarbetet. skickar in det sista i tid eller försent, och sätter punkt för skolåret. hoppas på att våren kommer tidigt, riktigt tidigt!

men sen måste jag komma bort.
tankarna och funderingarna sträcker sig till LONDON. hur fantastisk skulle det inte vara att spendera en sommar med britterna. kan nog inte tänka mig någonting mer förtjusande än så. Stockholm är visserligen en av de vackraste städerna man kan vara i under sommarmånaderna men efter 2 år i sträck är det nog dags att prova på något nytt!

sen när hösten närmar sig igen vet man aldrig vad som händer. ibland känner man för att göra en massa och ibland ingenting alls. får helt enkelt känna efter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar