2014/01/27

Jan 14

Mark Levengood

I min dödsannons skall det stå: tack och hej. Eller som man säger till värdinnan när man lämnar en fest i Finland: tack och förlåt.

Sofia Rapp Johansson

 photo DSC_0019_zps2b99c860.jpg

jag drömmer att jag är långt borta och att jag är frisk
pappa klär av mej pyjamasen
jag blir en silverfisk

Amanda Svensson

>> Lägg dina skulderblad i sängen så ska du se att hon kommer framåt natten.<< Jag vet att om mitt hjärta inte satt fast bakom revbenen skall det rymma sin väg och aldrig komma tillbaka. Det är för väl att människans viktigaste organ är placerat bakom galler. Där kan det sen sitta och bitas och slåss bäst det vill och slå mot trumhinnorna tills allt som hörs är ett stadigt tickande. Som från en bomb eller ett präktigt schweiziskt armbandsur. Den enda attiralj jag lyckades skaffa var ett par blommiga All stars med Kent-citat i bläck längs den spruckna sulan. DE SMÅ SMÅ ORDEN ÄR SVÅRA ORD stod det. I dag vet jag naturligtvis bättre. Små ord är skitlätta. Kuk. Hora. Cepe. De svåra orden, det är ord som kärleksförklaring och monogami. Det hänger kvar en lätt doft av svett och äventyr i rummet. Jag fångar den med händerna och trycker in den i hjärtat. Jeanette Winterson

 photo DSC_0009_zps3233ac4d.jpg

UNIVERSUM: Allt som finns. Kosmos.

NEW YORK: Ön Manhattan. Latitud: 40 46'N. Longitud: 73 59'V.

DIAMANT: Kristalliserat kol. Den hårdaste mineralen av alla. En magisk sten.

DRÖM: En bild av sanningen.

Jag skulle vilja älska dig som en fågel älskar flykten, som köttet älskar saltet, som en hund älskar jakten, som vattnet letar sig fram till sin egen nivå. Annars vill jag inte älska dig alls.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar