2013/12/04

4. Berätta om hur du får dina kläder att hålla längre.

julkalendern fortsätter, se och lär hemma hos Emily Dahl.

lucka fyra.
 photo DSC_00330_zpsfc0e8c84.jpg
det här är inte alls min kopp te men gav det ett försök.

jag visar min kärlek genom att visa upp mina kläder på min hemmagjorda klädställning, hoppas de trivs (inga klagomål än). mina klänningar står mig väldigt nära hjärtat och jag värdesätter de över allt annat i min garderob. så länge jag håller om dem och tar dem med på äventyr så tror jag att de ska klara sig.

jag har en tendens att slita ut mina kläder, men det här ser jag som lite på gott och ont. oanvända plagg är för mig inte lönt att ta upp plats i min garderob, så jag väljer att sälja dem vidare för att hitta ett nytt hem till dem. medan mina absoluta favoriter slits och slängs runt på de mesta av mina upptåg. tycker om känslan att ett plagg kan berätta så mycket om olika platser och situationer de fått ta del av.

jag gillar att sy och köper för ofta för stora eller små kläder för att jag tänker att jag syr om det till någonting fint. vilket tyvärr sker väldigt sällan, utan i stället samlar de damm hemma eller skänks bort. jag har de senaste åren köpt mer än hälften av mina kläder på loppis eller second hand, främst för att Stockholm är himmelriket när det kommer till att fynda. en bra vana tycker jag som börjat få mera avsmak för det mesta inom budget klädbranschen.

därför samlar jag hellre vuxenpoäng genom att köpa kvalité och tänker på ett miljövänligare sätt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar