2013/12/12

12. Berätta om musik som inspirerar dig.

en liten lista som träffar rakt in i själen. se andra toner och berättelser hos Emily som ordnar en riktigt inspirerande julkalender i år.

så lite smått och gott på sådant jag både lyssnat sönder och som jag aldrig tröttnar på. sådant som känns i hjärtat och inspirerar. och sådant som för en tillbaka till en dag man aldrig får bort från näthinnan.

något som gått på repeat hela den här hösten. (pust för mörkret 2013)

"If you can't go back, where the hell do you go?"

just jack - starz in their eyes
petter och daniel adams-ray - håll om mig
veronica maggio - sergels torg
patti smith - because the night
glasvegas - geraldine
markus krunegård: ibland gör man rätt, ibland gör man fel...
mumford and sons - babel och little lion man
veronica maggio - sju sorger
the smiths - there is a light that never goes out
melissa horn - om du vill vara med mig
oskar linnros - från balkongen
johnossi - man must dance
veronica maggio - finns det en finns det flera
the ark - it takes a fool to remain sane


"Maybe I'm too... busy being yours to fall for somebody new"

kicken som plötsligt omfamnar.

"You could be my luck"

MGMT - electric feel
franz ferdinand - take me out
mando diao - dance with somebody
the maccabees - pelican
marina and the diamonds - shampain
familjen - det var jag
norlie & KKV - Vi för Vendetta
of monsters and men - little talks
lilla sällskapet - jag vill ut
morrissey - irish blood, english heart
the vaccines - we are happening
the kooks - ooh la
the strokes - last nite
fun - some nights
jay Z och Kanye West - niggas in Paris
fergie, q-tip och goonrock - a little party never killed nobody


"Vad vi gjorde för fel, passionerat men okontrollerat, ha, idioter."

när man känner för att ligga under täcket hela dagen.

"Sånt där är slöseri med tid... men då slösar vi bort våra liv"

mumm-ra - she's got you high
first aid kit - emmylou
magenta skycode - the simple pleasures
tal bachman - she's so high
the xx - angels
bon iver - the wolves
hall and oates - you make my dreams
kent - kräm
imagine dragons - radioactive
håkan hellstöm - jag vill ha allting
soko - first love never dies
the enemy - this song is about you
lykke li - little bit
bell XI - next to you
laleh - what you want
belle & sebastian - I want the world to stop
keaton henson - corpse roads


"I'm not over you, can I get back under"

så länge spellistan innehåller: brittisk indie pop, svenska genier och studsiga toner klarar jag mig fint!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar