2013/11/18

del av mitt hjärta

Stockholmshelgen i ett nötskal.
torsdag
hann läsa ut Jonas Karlssons bok på dagsbåten till Svea.

"Jag kände genast en gnutta hopp. Hade dom verkligen missat Sunita? Kunde det vara möjligt att dom inte räknat in den kanske största smärttan i mitt liv? Kanske hade det begåtts ytterligare fel.
>> Hon krossade ju för fan mitt hjärta<<, fortsatte jag i en så anklagande ton jag förmådde. >>Det har ju påverkat hela mitt liv. Det går ju inte en dag ... Alltså ... Har ni inte tagit med det?<< Jag hörde hur Maud andades snabbare och klickade sig runt bland dokumenten. >>Eeh ... Inte som jag kan se.<< >>Oj oj oj<<, sa jag. Inte undra på att det blev dyrt." 

 "Lektionerna hade börjat för länge sen. Och dom promenerade bredvid varandra precis som innan. HOn tittade en gång till. Han var kvar. Gick där tyst vid hennes sida. Det kändes förvånansvärt naturligt, bara annorlunda. Som en årstid."




M mötte upp mig på terminalen och vi vandrade genast iväg mot the big ben stand up show. GUD jag skrattade! måste verkligen göras om någon gång.
fredag



Efter att vi spenderat gårdagen i London tänkte vi att en sväng till Dublin kunde vara hemskt kiva! så vi gick till Temple bar för att "titta på" Sverige-Portugal matchen. andraM hade planerat vår lilla Stureplanskväll så avslutade med Solidaritet.



lördag




SHOPPING och Saturnus besök med N och S! när vi kände att vi hade tillräckligt med kraft att lyfta oss från stolen gick vi vidare på lite mera shopping.



vi fixade fin middag hemma hos M och träffades upp med A&M på ett glas vid Söder, Baras backe. Vi blev bjudna på vin hemma hos H och gick och grundade till Hellströms innan vi tog pendeln till Solna där hemmafesten väntade.


Helt absurd fest med både mystiska, arga, okända, spelglada och spontana människor. en riktig succé! tog nattbussen hem och somnade äntligen på soffan 5.42.

söndag


bokat träff på Ropsten myrorna med N och S klockan 12 så bara att ta sig ut på gatorna igen. Vi åkte in mot Östermalm för att se julskyltningen och hälsa på tomten. Fikade på Gallerian och hyvlade det sista med kortet.


Haft en sån himla rolig långhelg att huh huh! vi gör om det snart igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar