2013/06/10

sommar listan

i sommar ska jag: njuta och krydda med lite sommarjobb emellan! jag ska gör det jag älskar, som dagdrömma på verandan, cykla till havet och bada, läsa roman efter roman och möta upp fina vänner på alla tänkbara platser. skulle vilja hinna med en härlig konsert innan hösten och hem för att krama om familjen.

bästa med sommaren är: den värmande solen, uteserveringarna, glasskioskerna, de gröna parkerna och de festglada människorna. och såklart året bästa högtid, midsommaren!

sämsta med sommaren är: myggorna och småkrypen, men annars klagar jag inte.

bästa sommarsysslan: de spontana äventyren, picknick i parken med sommarens gottigheter och ivriga vänner, cykelturerna runt stan, grillmiddagar och kräftskivor, lässtunderna i solen med en sval dryck… det tar aldrig slut, allt är möjligt.

ultimata sommarklädseln: allt som går till bara ben och solbrun hud.

drömsommarresan: just nu måste jag säga att jag älskar Stockholm!

finaste sommarminne: när man samlar alla sina hjärtevänner på en plats och pratar tills solen går ner. men fortsätter dansa till hög musik tills solen går upp igen.

bästa platsen på sommaren: vid vattnet! spelar ingen roll om det är en park, strand, stuga eller båt så länge man e nära havet.

godaste glassorten: Ben&Jerry Peanut butter cup

morgondagens sommarsysslor: i morgon är det tisdag och jag har inga fast spikade planer. kanske det blir att cykla in till stan och spendera pengar eller så fångar jag solstrålar på terassen.

på midsommar: öppna planer. men till skärgården ska jag!

om jag var en blomma skulle jag vara: en prästkrage, vita fina fria ängsblommor.

bästa sommardoften: nyklippt gräs, saltvattenshår, solkräm och mogna jordgubbar.

bästa sommarbäret: körsbär, så himla söta och goa just nu. vill ha mer!

bästa klassiska sommarlåten: sommarnatt e bra härlig. annars så duger allt med per gessle och gyllene tider också helt bra i högtalarna.

bästa sommaren hittills: hoppas på sommaren tvåtusentretton!

den här sommaren kommer bli: annorlunda, het och helt enkelt underbar!

{BILD. BILD. BILD BILD. BILD. BILD. BILD.}

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar