2012/12/07

halvvägs till huddinge

alltså mitt lokalsinne borde få nobelpris.
den där känslan när man är totalt vilsen i en tunnel på väg ut får stan åt exakt motsatt håll än tänkt.
när man bara vill stanna mitt på vägen för att ta en andningspaus och samla tankarna. eller varför inte hoppa ner i en snödriva och vänta på att få fortsätta först imorgon för att hjärtat pulsar dödligt snabbt.
tog mig bara ett halvår att åka från centralstationen - svänger åt fel håll och hamnar i slussen - en titt till globen - en drive in mac på väg till hudding - förbi vikingterminalen - mot skeppsholmsbron - förbi kungsträdgården - hamnade på styrmansgatan - karlaplan och en sväng via elverket när jag ändå var där - kungliga tekniska högskolan (insåg att jag kört för långt) - lidingö(!).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar