2012/09/17

2012 sep

Nina Bouraoui Kärlekens geografi

Photobucket

jag drunknade i illusionen av en bild som jag hade skapat utifrån hopsamlade bilder, bilder som var falska eller förvrängda av mina drömmerier.

Photobucket

jag kunde göra honom till en fast punkt i mitt liv, som en saga som inte var sann och som jag när som helst kunde analysera sönder. han hade trängt in i mitt blod och fick samma verkan som en invasion.

Photobucket

jag satte uppe till långt in på nätterna och försvann bort i mitt sökande efter den obefintliga detalj som skulle kunna befria mig från mitt beroende.

Photobucket

jag återkom till honom flera gånger om dagen, som om han fanns i början och slutet av allting.

Photobucket

jag uppfann en labyrint, jag tyckte om att gå vilse i den.

Photobucket

jag tyckte ibland att jag bar spåret av hans kyssar på min hud.

Photobucket

det hände att vi tog oss genom natten utan sömn, berusade av ord och och av kyssar.

Photobucket

Martina Lowden Allt

Photobucket

jag känner så jävla mycket. det känns så jävligt.

Photobucket

hon log glatt och blinkade mot honom. hennes ögon var som bottenlösa malströmmar och han slöt sina ögon för att inte drunkna i dem. han kände sig hjälplös, sårad, utsatt.

Photobucket

han visste att hennes hand haderört vid honom och det var som om hon brännmärkt honom. han kunde inte vika undan blicken, utan stirrade som förhäxad på henne. han ville se hennes ögon, han ville läsa hennes tankar genom de koboltblå ögonen.

Photobucket

apoteket säger: En halvtimmes rörelse om dagen räcker. snålt taget, tycker jag, innan jag inser att det är motion och inte emotion det handlar om.

Photobucket

Photobucket

mitt älsklingsverb är fortfarande >>stegra<<, men >>vilja<< är mitt älsklingssubstantiv. Photobucket

Photobucket

jag skulle baka drömmar, men det blev mardrömmar.

Photobucket

det sorgligaste som finns är en spyfluga, hjärtlöst förälskad i en sockerbit.

Photobucket

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar