2012/02/26

läslust

"vem av oss kan ärligt säga att vi inte letar efter den plats de kallar lyckan?" - mårten sandén
"Du vet Nasse i Nalle Puh? Han vill tatuera en asstor Nasse med cowboyhatt såhär på sniskan och puffror och sheriffstjärna på bröstet. Och här började du skratta precis sådär okontrollerat som bara du kan och du frustade och flämtade och slog handflatan mot busstången och sura paraplygubbar harklade sig irriterat och tanter snörpte på munnen och bytte menande blickar men du bara sket i dem och lät ditt vulkaniska skratt spränga hål i busstaket och jag minns hur jag redan där på den där regniga bussen på den där varma soltrottoaren tänkte att jag älskade dig. Att det var du och jag för alltid." - jonas hassen khemiri
"jag fryser, gnager på din underläpp." - cecilia hansson
fina ord om böcker jag just nu törstar efter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar